Tipy

Recenze: Příběh služebnice (audiokniha)

Znáte seriál Příběh služebnice natočený na motivy knihy Margaret Atwood? Už existuje i audiokniha Příběh služebnice a rozhodně stojí za to! Drsné, syrové vyprávění bez přikrášlení popisuje, kam až se může zvrtnout lidská společnost…

Znáte ten pocit, kdy se celý váš život otočí o 360° a všechno je jinak? June ano! Byla přinucena stát se služebnicí. Ženou, kterou stát přesouvá od jednoho velitele republiky k druhému a každý měsíc je znásilněná, aby se vymírající svět zalidnil.

Kde se to zvrtlo?

Za začátku bylo všechno v rámci možností v pořádku. June, její manžel a jejich dcerka žili jako běžní řadoví občané Spojených států amerických. Země se sice potýká s ekologickými katastrofami a porodnost dramaticky klesla, ale jejich život byl úplně obyčejný a šťastný. Dokud se nezačalo všechno měnit.

Příběh služebnice

Moc v Americe se nenápadně přesouvá. Nikdo si ničeho nevšímá., a když si lidé začnou všímat, že je něco v nepořádku už je pozdě. Proběhne převrat. Vlády se chopil klerofašistický režim a z Ameriky je republika Gileád. Vojensky založený režim, jenž všechny násilím nutí k návratu k tradičním hodnotám, kdy muž je hlavou rodina a žena musí mlčet a poslouchat.

Lidé, kteří se chovají “hříšně” jsou bez milosti zastřeleni nebo oběšeni. Jiná sexuální orientace než hetero se netoleruje, jiná víra se netoleruje… Netoleruje se vůbec nic, především vlastní názor. Hranice jsou uzavřeny, ženy pochytány a ty plodné poslány do Rudých center. Převýchovných táborů, kde je pomocí násilí a teroru mění na služebnice. Ženy, které jsou nuceny pokorně snášet sexuální otroctví a s hlavou sklopenou přijímat jednu ránu osudu za druhou. A tak vznikl Příběh služebnice, ženy která v tomhle žije.

Audiokniha Příběh služebnice, ale není jen příběhem zvrhlé budoucnosti. Je to především příběh o lidské nezlomnosti, odvaze a boji za lásku. K dítěti, partnerovi, svobodě…. Člověka obrovsky povzbudí, když sleduje Junin příběh a vidí s čím vším se dá žít a bojovat. Vlastní problémy se najednou zdají být o hodně menší. I když třeba ty moje momentálně docela velké. O tom v čem zrovna lítám si můžete přečíst tady.

Audiokniha Příběh služebnice se mi fakt líbila a není divu, že je u Audiolibrix momentálně 17. nejprodávanější v kategorii společenské prózy. Skoro 12 hodin dlouhé vyprávění fakt stojí za poslech. Jsem děsně ráda, že jsem si ji vybrala. Bylo parádní přijít na jiné myšlenky a přenést se do jiného světa. Ten náš pak vypadá o hodně lépe a veseleji. To samé jsem si říkala, i při poslechu audioknihy Olivera Twista.

Děkuji Audiolibrix za poskytnutí knihy k recenzi.