Tipy

Recenze: Malé ženy (audiokniha)

Malé ženy jsou nestárnoucí klasika, která svou laskavostí a upřímností zahřeje srdce každého. Je to něžný příběh plný lásky, pohody i těžkých chvil, který vždy dokáže čtenáře povzbudit.

Při poslechu si vždycky vzpomenu na bezelstné příběhy z mého dětství, které mi Malé ženy připomínají:

O čem Malé ženy jsou

Žily byly čtyři sestry. Meg snící o lásce, divoká Jo, rozmazlená Amy a něžná malá Beth. Každá je jiná, ale dohromady tvoří láskyplný celek korunovaný jejich laskavou maminkou. Společně všechny prožívají obyčejný život, který rozhodně není snadný. Peněz není moc a tak musí všechny děvčata pracovat, ale i když z toho nejsou dvakrát nadšené, snaží se být na svoji práci pyšné. Vždyť to není tak zlé. Daleko horší, že jejich milovaný tatínek právě bojuje v občanské válce a všechny jeho ženy doma se o bojí o jeho život. Nejistá doba dává dobře vyniknout jednotlivým vlastnostem děvčat, takže si každá čtenářka snadno nejde sestru se kterou by se mohla ztotožnit a třeba se i změnit k lepšímu. Díky láskyplným radám jejich maminky, která se snaží dobrým příkladem i slovem ze svých dcer vychovat dobré lidi.

Moje pocity

Malé ženy mám opravdu ráda. Je to krásný dojemný příběh spletený z několika osudů. Každá sestra má své chyby, sny, ambice a všechny se snaží dojít ke svému štěstí. Kdykoliv poslouchám hlas jejich maminky všechno se ve mně uklidní a věřím, že zase bude všechno dobré. Pevně doufám, že i já budu jednou pro své děti tak cenným průvodcem života jako je ona po své dcery.
Moc se mi líbí i zpracování audioknihy, kdy se Andree Elsnerové podařilo vtisknout každé z hrdinek její vlastní hlas i temperament, takže jsou setry snadno rozeznatelné.
Malé ženy jsou oblíbenou klasikou z 19. století a nikdy nebudou zapomenuty. Svědčí o tom i fakt, že na Audiolibrix se jedná o 8. nejprodávanější audioknihu v kategorii klasiky.
Audioknihu, knihu i film Malé ženy doporučuji všema deseti. Je to příběh, který můžete slyšet stokrát a stejně si z něj pokaždé vezmete něco nového, co vás inspiruje a motivuje k tomu, abyste chtěli být lepším člověkem. Jsem moc ráda, že jsem si audioknihu poslechla a pevně věřím, že budou jednou zpracovány i další díly. Snažila jsem se je sehnat v knihovně, ale bohužel se to ukázalo jako nemožný úkol. Ale já to nevzdám, musím vědět, jak to celé dopadne. Do té doby se na film nemůžu podívat. Protože knížka je přece lepší než film! Co myslíte?
Už jste Malé ženy slyšeli/četli nebo se na ně teprve chystáte? A jak jste na tom s ostatní klasikou, třeba mou milovanou Pýchou a předsudkem? 🙂
Za poskytnutí audioknihy Malé ženy k recenzi děkuji Audiolibrix.