Recenze: Takoví jsme byli

Číst tuto knihu je jako probírat se rodinným albem a nahlížet do života jiných lidí. Kate a Becca jsou sestřenice a taky nejlepší kamarádky, i když jsou každá úplně jiná. Jako pod drobnohledem sledujeme jejich každodenní život, všechny jeho milníky od dětských oslav, přes osmnácté narozeniny až po dvojitou svatbu. Pak by všichni mohli žít šťastně až do smrti, jak se říkává, jenže příběh teprve začíná!

Román Juliet Ashton je tím pravým pro všechny, kdo věří v osud a lásku. Ta však může mít různé podoby: od té velké a spalující až po tichou a vytrvalou, která často přijde až tehdy, kdy ji už vůbec nečekáme. Ale co se stane, když člověk, jehož milujete, nemůže být váš? Život nikdy není takový, jak si člověk plánuje. Přináší ztráty v podobě zklamání a podrazů i od těch nejbližších, ale i nečekané nálezy ve chvílích dokonalého štěstí.

O tom všem vypráví kniha plná překvapivých zápletek, dokonalých postřehů, skvěle vykreslených charakterů, ale i britského humoru.

Kate a Becca, Becca a Kate, dvě nerozlučné kamarádky a sestřenice. A Charlie, protože bez Charlieho by žádný příběh nebyl…

Příběh začíná, když je Kate čtyřicet let, náhodou narazí na starou zapomenutou pozvánku na oslavu svých pátých narozenin.

Takoví jsme byli

Byl to pro ni nezapomenutelný den, protože to bylo  právě na oslavě jejích 5. narozenin, kde malý Charlie vyzná Kate lásku. Děvčátko se s odpovědí moc nepáralo…  Přesto se v další kapitole ocitáme na oslavě Bečiných osmnáctin, kde Kate a Charlie prožijí svoje poprvé a nepochybují, že je to navždy, patří k sobě… jenže, to by kniha nesměla mít podtitul Jak žít, když člověk, jehož milujete, nemůže být Váš?

Příběh nás provází životem Kate, Beky a Charlieho od jejich dětství až k začátkům stáří, popisuje jich chvilky štěstí i smutku a jejich běžný život. A to je právě na knize asi to nejzajímavější. Všichni tři účastníci, žijí vlastně naprosto obyčejné životy, nic co byste nemohli vidět třeba u sousedů na druhém konci ulice, a přesto má jejich příběh v sobě cosi  neobyčejného. Snad právě to, že co se děje hlavním hrdinům, obsahuje fragmenty z života nás všech je to, co je na příběhu tak výjimečné.

Neobyčejně obyčejný příběh a přesto v sobě obsahuje něco po čem všichni toužíme a buď to máme a hýčkáme si to jako největší poklad nebo doufáme, že to jednou najdeme či víme jaké to je, to ztratit. Je to láska. Ta opravdová, osudová, kdy dva lidé vědí, že přes všechny překážky osudu, oni dva patří k sobě a třeba. Že, když se jedná o ně dva, není to ona a on, ale jsou to oni, jeden celek. Ať jsou kde jsou, ať jsou s kým jsou.

A jak má člověk žít, když ten, kterého potřebujete víc než kyslík, nemůže být Váš?

Knížka se mi moc líbila a musím říct, že ji naprosto vystihuje jednoduchá a moc hezká obálka, vyvedená v něžných barvách, na které se nenápadně krčí dvě hrdličky. Skutečně se podvedla, protože přesně taková je celá knížka. Něžná, nevtíravá a přesto neuvěřitelně dojemná.

1f13d5ed-ba59-4a80-9378-9a9f68228dd3

Člověk si při čtení vzpomene, jaké to je mít lásku a také jaké to je lásku ztratit. A právě tahle bolest, která je podle mého názoru jedna z největších jakou může člověk prožít, Vás z hrdinkou plně ztotožní.

Neubráníte se pláči, ale zároveň vám poskytne útěchu to, že v tom nejste sami…

Kniha Takoví jsme byli mapuje píše příběh lidí, kterými jsme v určitém bodě našeho života byli všichni.

Knížku k přečtení doporučuji, ale myslím si, že by bylo dobré, dávat k ní jako dárek papírové krabičku kapesníku, protože bez nich se, podle mě, přečíst nedá.