Recenze: Rozum a cit (audiokniha)

Nevíte, co dělat, když nemůžete spát? Trápíte se a marně se převalujete po posteli ze strany na stranu? Nebo jen nehybně ležíte, zíráte na strop a hlavu vám létají starosti uplynulého dne a nedají vám spát? Řešení je snadné – pořiďte si audioknihu!

Už několik let si před usnutím pouštím audioknihy, stal se z toho můj rituál, který mě vždy uklidní a já brzo usínám.

Nejkrásnější pohádky na dobrou noc pro dospělé

I přesto, že audioknihy používám, jako uspávanky jsem na jejich kvalitu velice náročná. Mám ráda zřetelný a procítěný projev a kladu velký důraz na to, aby hlas každé postavy měl osobitý charakter, byť třeba celou audioknihu namlouvá jediná osoba.

Jsem proto ráda, že Vám mohu přestavit další audioknihu, která mé nároky splňuje – Rozum a cit.

Známou knihu Jane Austenové, namluvili Taťjana Medvecká, Lukáš Hlavica a další interpreti.

Audiokniha je v nezkrácené verzi a trvá 4:08 hodin a já se nenudila ani jedinou minutu. Všichni interpreti výborně ztvárnili jednotlivé postavy. Truchlící paní Dashwoodová, vášnivá a nespoutaná Mariana, či vždy distingovaná Elinor… všem postavám uvěříte každé slovo a nepozorovaně se přenesete do regentské Anglie, kde jsou původ, peníze a „dobré“ chování nadevše. Bohužel, rodina Dashwoodových z těchto požadavků splňuje jen to dobré chování. Manžel paní Dashwoodové zemřel a jeho syn neváhal a velice rychle svou nevlastní matku i sestry ze sídla Norland vystěhoval.

Nakonec najdou paní Dashwoodová a její tři dcery útočiště u vzdálených příbuzných.  Nejstarší introvertní Elinor se stýská po Edwardovi Ferrarsovi, muži, kterého poznala ještě na jejich sídle. Naopak extrovertní Marianna poznává lásku v novém domově, kde se zakouká do Wiloubyho muže stejně spontánního, nespoutaného a vášnivého jako jen on sám. Bohužel se ukáže, že věci nejsou takové jaké se zdají být a tak musí nejstarší sestry Dashwoodová vzít  do rukou všechen svůj rozum a cit, pokud chtějí dojít ke štěstí.

Audiokniha se mi moc líbila. Dokonce se mi občas stalo, že jsem se zaposlouchala natolik pozorně, že jsem ani nemohla usnout. Jane Austen je nesmrtelná autorka, která má, co nabídnout každé generaci a výborný přednes interpretů kouzlo dovršil.

Pokud máte rádi romány, pohádky či jen dobré příběhy, určitě si audioknihu Rozum a cit pořiďte. Na čtyři hodiny se vymaníte z chaosu současného moderního života a volně se nadechnete ve zkostnatělé, staré dobré Anglii, kde vás bude fascinovat neuvěřitelná přetvářka, alias dobré vystupování, které ovládá celou společnost a které dokáže, Jane Austenová, tak výborně podat.

Za poskytnutí audioknihy k recenzi děkuji portálu Audiolibrix.