Recenze: Napravený prostopášník

Nová kniha z pera Raine Miller, Napravený prostopášník vás překvapí.

Jeremy Greymont si užívá svobodomyslného života plnými doušky. Mezi jeho vášně patří nezávazný sex na jednu noc a skotská whisky. Jeho dědeček mu však dá ultimátum, buď se ožení a zajistí pokračování rodu, nebo se s dědictvím a s titulem může rozloučit. Krásná Georgina, sestra jeho přítele, mu připadá jako ideální řešení. Jeremy už se nemůže dočkat, až ji učiní svou manželkou a začne pracovat na potomcích. Dokonce je ochoten kvůli ní zklidnit svůj dosavadní styl života. Osud jim však do cesty postaví tvrdou překážku. Georgina je po brutálním útoku přesvědčena, že nedokáže být řádnou manželkou žádnému muži ‒ dokonce ani pohlednému Jeremymu Greymontovi.

Od Raine Miller jsem v minulosti recenzovala knihu Múza a tenkrát to nebyl žádný zázrak. Kniha, kteoru jsem od autorky četla ještě před Múzou byla doslova propadák o to větší překvapení mě čekalo u Napraveného prostopášníka.

Ne, kniha nebyla dokonalá, ale to se mi na ní právě líbilo. Hodně mi připomínala styl, který píšu já a bylo to takové mile nedokonalé. Ačkoliv já narozdál od autorky netrpím fixací na slovo „pták“. Je ale třeba podotknout, že od minulých knih se jeho užívání hodně zlepšilo – snížilo. Postavy si i přes jejich plochost zamilujete. Jeremy je prvotřídní zpustlík, který „rád šuká tvrdě“, ale v momentě, kdy se začíná ucházet o Georgianu, začne se jeho osobnost prudce měnit a na konci knihy už je z něj chodící ctnost, což mi přišlo trochu nudné a nelogické.

Naproti tomu Georgiana, zkráceně Gina je vtělení dokonalosti už od samého začátku. Jedinou chybu, kterou jí autorka dává do vínku, je Georgianin pocit viny za tragédii, která ji potkala. Jako flegmatický ostrov klidu ale i zběsilé vášně si Gina proplouvá knihou a vlastně za celou dobu, udělá jen jednu významnou, ale o to pitomější chybu.

Příběh se mi líbil, ale ocenila bych větší rozpracování, aby působil věrohodněji. Ani ta nejdůvěřivější čtenářka neuvěří tomu, že dívka, která má zasebou zážitek jako Georiana si bude dva dny po svatbě vesele užívat postelových radovánek. To je tak nesmyslné, že to člověka vytrhne z ečetní, jen aby mohl protočit oči vsloup. Další věc, které bylo v knize zbytečně moc byla erotika. Jako červená nit se knihou vinou slova: ošukat, pták, kunda, kozy… apod. Na každé stránce něco a celkově toho bylo moc. Zatímco u Zkrocení rebela jsem si stěžovala, že tam není téměř nic, tak tady mám opačný problém. Raine Miller prostě píše hrozně vulgárně. Fakt je toho moc. Nejsem puritán, mezi moje oblíbené autorky patří Nicole Jordan, Betrice Small apod. Přičemž Jordan je zvaná královnou erotické romance a papír rozhodně neušetří, ale Miller není smyslná nebo erotická, ona je prostě vulgární a to mi vadí.

Na druhou stranu se mi hodně líbilo, že Raine Miller se nebála ani temné strany a odevzdala záporáka rodině jeho obětí. Tím si nad tím, ale neumyla ruce ale naipak zašla tak daleko, že popsala osud, který násilníka stihl.

"Myslím,že tenhle pan S.S. byl při vědomí, když mu uřízli ptáka a koule a propíchli řiť ostrým kolíkem. Kurva, ten chlap pak určitě chtěl umřít po tom všem."

Příběh celkově nebyl přímo můj šálek kávy, ale přesto se mi líbil a nenudil mě ani chvilku. Protože se v něm pořád něco dělo a proto jej můžu s klidným svědomím doporučit ke čtení. Napravený prostopášník sice žádná extra třída v oblasti historických románů není, ale nudit se nebudete a těch 317 stran vám rychle uteče.

60%

Za poskytnutí knihy k recenzi, děkuji nakladatelství Baronet.