Recenze: Ďábel na jaře

Knížka podle mého gusta!

Miluju červenou knihovnu, miluju autorku Lisu Kleypas a Baronet je moje nejmilejší nakladatelství. Každý jejich ediční plán pečlivě pročítám a nadskakuju nadšením, když zahlédnu knihy od mých nej spisovatelek jako jsou Lisa Kleypas, Catherine Coulter, Julia Quinn, Jude Deveraux apod.

Když jsem zahlédla knihu Ďábel na jaře, v přívalu euforie jsem se málem utopila.

Jedná se o třetí díl série Ravenelů. Předchozí díly Chladnokrevný ničema a Svatba s Wintebornem jsem četla a moc se mi líbily.
Postavy z knih už jsou mi důvěrně známé, některé moc nemusím a jiné jsem si naopak skutečně zamilovala. Mojí nejoblíbenější postavou ze série Ravenelů je Pandora Ravenelová a právě o její cestě za štěstím Ďábel na jaře.
Černovláska Pandora je roztržitá a excentrická divoška, která společně se sestrami vyrostla zcela izolovaná od společnosti. A teď, když se začala ve společnosti objevovat, tak navzdory své snaze nedokáže mezi smetánku zapadnout. Daleko raději než o počasí by se totiž bavila o právech žen nebo o Darwinovi, takže i když je nepopiratelně krásná, muži před ní prchají z Pandory je čekanka. Nevadí jí to! Společenskou sezónu se stejně rozhodla přetrpět jen kvůli své sestře Cassandře. Ona sama se vdávat nechce a svůj život zasvětí svému podnikání – Výrobě společenských her.

„Nejhorší druh osamělosti, říkala si mrzutě Pandora, je být jediný člověk v davu, který se nebaví.“

Její plán nevdát se a podnikat by pravděpodobně vyšel, kdyby se nestal ten malér. Byla přistižena uprostřed noci v zahradním altánku s mužem a byli ve velice kompromitující pozici. Gabriel, lord St. Vincent (syn st. Vicenta a čekanky Evie z knihy Zimní naděje) ze situace v níž se ocitl, rozhodně není nadšený. Jen pomáhal dámě a teď z toho má na krku svatbu a ženu, která se na budoucí vévodkyni absolutně nehodí a co víc, odmítá svatbu! Nakonec se domluví, že obě rodiny stráví společně jeden týden, aby se potenciální snoubenci měli šanci poznat a pak se rozhodne zda bude svatba či ne… Protože, i když se Pandora na vévodkyni absolutně nehodí, něco na ní nedopřává Gabrielovi klid.
Tuhle knížku jsem si zamilovala a po Přijdu si pro tebe, je to moje druhá nejoblíbenější kniha od Lisy Kleypas. Má všechno! Nespoutanou a výjimečnou hrdinku, toužící po svobodě, která vyčnívá ve společnosti a je svá. Navíc odmítá sňatek! Hlavní hrdina, který ač blonďák, což mu odpouštím, je ztělesněním snu každé ženy, která hledá muže s velký M. Příběh má skutečný děj a nejedná se jen o textovou výplň mezi popisy sexuálních scén!, ačkoliv ani ty samozřejmě nechybí a jsou velmi povedené. Ne vulgární, ale sexy.
To je právě na Lise Kleypas to nejlepší. V jejích knihách je vždy příběh. Zamilovaný, dobrodružný a občas se objeví i nějaký ten únos nebo pokus o vraždu. A i když čtenářka ví, že to dobře dopadne, nenudí se ani na chviličku!
Ke knize mám jen jednu drobnou výtku a to Gabrielovy „preference“ v posteli. Sice to bylo zmíněno jen okrajově a osobně bych si velice přála být na místě Pandory, jako recenzentka musím poznamenat, že poslední dobou toho bylo v knihách už trochu moc.
Na druhou stranu, Lisa Kleypas to podala tak decentně a jemně, že to nijak nepřipomínalo, trapnou honbu za kasovním trhákem jako v případě jiných knih. Kdyby to nebylo aktuálním literárním trendem, ani bych nepípla. Takhle ale musím stát za tím, že to měla do knížky zasadit buď o pár let dřív nebo později, aby to nepůsobilo poplatně tomu, co je zrovna žádané.
Celkově se mi ale knížka strašně moc líbila a splnila vše, co od milostného historického románu očekávám. Doporučuji všema deseti si jí pořídit. Litovat nebudete. Je to jedna z nejhezčích knížek jaké jsem za poslední dobu četla.

95%

Další díly série:

#1 – Recenze: Chladnokrevný ničema