RC Recenze: Mise

Žánr: dobrodružný, akční, román
Doporučený věk: 15+

Potřebují perfektního vojáka.
Někoho, kdo si dokáže zachovat chladnou hlavu.
Někoho, kdo jedná bez soucitu, beze strachu, bez emocí.
A proto vycvičili teenagera bez minulosti a beze jména.
Je nenápadný, málokdo si ho všimne. Střídá města, školy, kamarády, na novém místě zůstane vždy jen krátce, ale pokaždé někdo zemře. Mise je splněna a on má před sebou nový úkol. Všechno je najednou jinak, když má zneškodnit starostu New Yorku. S jeho dcerou toho má mnoho společného a starosta mu připomíná otce. Hluboko uvnitř totiž sní o normálním životě, o lásce, o domově a o rodičích, o které přišel. Touží po obyčejném životě natolik, aby misi sabotoval?

Autor – Allen Zadoff: Narodil se v Bostonu. Několik let žil ale také v Tokiu a Los Angeles. Studoval mimo jiné na Divadelním institutu Harvardu a pracoval jako režisér. Jeho román Jídlo, holky a jiné věci, které nemůžu mít, byl oceněn a umístil se na seznamu nejlepších teen románů.
Hodnocení obálky:Obálka se mi líbí a navíc velmi dobře vystihuje atmosféru knihy. Šedá a černá převažuje a dobře tak vystihuje příběh chlapce, co se skrývá ve tmě. Velký červený název knihy připomíná krev, která je v knize prolita. A hledáček pušky namířený na prchajícího chlapce nám jasně připomíná, že nikdo není nikdy v bezpečí. Hodnotím 4/5.
Obsah: Na první pohled působí jako obyčejný šestnáctiletý kluk, který nestojí za zapamatování. Ale tento dojem vám dlouho nevydrží, pokud ho uvidíte při práci. Není umývačem nádobí ani nepracuje v kavárně jako spousta teenagerů. Ne, jeho práce je docela jiná a tam, kde ji vykoná, zůstane mrtvola, šok a spousta smutku, zatím co on zdánlivě ničím nepoznamenán putuje dál za další prací… Tak se jeho život opakuje stále dokola, až dostane takovou práci, u které zjistí, že pokud ji vykoná, tak nedokáže odejít nepoznamenaný. Měl dobré úmysly, ale všichni víme, že těmi je dlážděná cesta do pekel a on se nakonec musí rozhodnout. Zvítězí city nebo rutina? Nebo je to ve skutečnosti všechno o něčem jiném?
Hodnocení: Příběh byl poměrně zajímavý, ale chyběla mi tu pořádná dávka dojetí. Smutek jsem sice pociťovala, ale u podobného příběhu bych očekávala, že proliju hektolitry slz a to se bohužel nekonalo. Nicméně rozuzlení příběhu bylo poměrně dramatické a překvapující a já jsem opravdu zvědavá na pokračování, které by podle mého názoru určitě mělo následovat.

+

• Konec.

• Málo dojemných scén.
Závěr: Z nakladatelství Fortuna libri už jsem četla mnoho knih a tato mi přišla celkem průměrná, ale ostatní knihy byly mimořádně pěkné a ještě dlouho jsem nad nimi přemýšlela. Víte, všimla jsem si jedné věci. Že knížky z nakladatelství Fortuna Libri jsou takové „vymazlené“ velký formát, propracovaná a pěkná obálka, tvrdé desky a velice zajímavý děj. Nakladatelství mi hodně připomíná opěvované nakladatelství CooBoo. Jejich knížky mi přijdou stejně dobré, ale právě u Fortuny Libri mi přijde, že jsou takové „vymazlenější“ jiné slovo mě prostě nenapadá. Když to řeknu jinak: CooBoo chrlí knížky jednu za druhou, ale u Fortuny Libri to jde pomaleji něco jako ruční práce oproti strojové. Knihy jsou poměrně stejně dobré, ale u Fortuny Libri cítíte vztah lidí ke své práci. Alespoň mě to tak připadá.
65 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Fortuna Libri.
Zdroj anotace a informace o autorovi: nakladatelství Fortuna Libri.