RC Recenze: Literatura v kostce

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 176
Žánr: naučný
Doporučený věk: bez omezení

11

Autor – Marie Sochorová: Napsala velké množství knih shrnujících učivo především středních škol. Např. Literatura v kostce, Český jazyk v kostce, Čtenářský deník v kostce, Dějepis v kostce a další.
Hodnocení obálky: Vzhledem k tomu, že se jedná o učebnici, tak na obálce nezáleží tolik, jako kdyby se jednalo o beletrii. Přesto je obálka pěkně zpracovaná v modré a žluté barvě. V nadpisech se občas objevuje bílá, která dobře ladí s obrázkem knihy v kostce na přední straně obálky. Líbí se mi, že stěny skoro průhledné kostky jsou zdobeny fotkami, které se vztahují k literatuře. Dávám 3/5.
Obsah: V knize najdeme veškeré učivo z literatury na střední škole, úhledně zabalené do 176 stran. Na začátku je dokonce kapitola, která se věnuje základům teorie literatury, což jsem velmi ocenila i teď při přípravě na zkoušky na vysoké škole. Zbytek knihy je rozdělen do jednotlivých období, kde se dozvídáme jeho znaky, tak jména autorů, kteří v tu dobu psali, některá jejich díla a u některých i stručný obsah nebo hlavní myšlenku.
Na konci knihy je pro snadnou orientaci a rychlejší vyhledávání umístěn rejstřík jmen autorů a názvů anonymních děl a rejstřík základních literárních pojmů.
Hodnocení: Učebnice „v kostce“ mám opravu ráda. Učila jsem se z nich k maturitě a učím se z nich i teď na vejšce, a když něco nevím a internet není při ruce, hledám pomoc zase v „kostce“. Nejvíce na nich oceňuji jejich přehledné zpracování, které je opravdu perfektní. Pozitivně hodnotím také vnitřní vzhled knihy, který připomíná všem důvěrně známé prostředí počítače a nevím jak ostatním, ale mě to při učení pomáhá.
Závěr: Knihu naprosto doporučuji všem budoucím maturantům, protože pokud, se budete připravovat z učebnic „v kostce“ nemělo by Vás u zkoušky nic zaskočit. A cenné informace v ní najdou i vysokoškoláci studující literaturu.
85 %
Červen 2013