RC Recenze: Francesca (Dcery obchodníka s hedvábím #2)

Autor: Bertrice Small
Díl: 2
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 320
Žánr: romantika
Doporučený věk: 15+

Další příběh z nové série oblíbené autorky „Dcery obchodníka s hedvábím“ nás opět zavádí do renesanční Itálie. Po nezdaru s výběrem ženicha pro nejstraší dceru chce dát Giovanni Pietro D´Angelo své druhé dceři Francesce větší volnost při výběru manžela, dívka však všechny nápadníky odmítá a o sňatek nestojí vůbec. Zoufalí rodiče si neumí představit, že by dcera zůstala neprovdána, a tak ji víceméně lství zaslíbí dědici vévody z Terreno Boscoso. Rozzuřená Francesca prchá do lesů, vydává se za služku v zájezdním hostinci a potká muže, který si získá její srdce – avšak budoucnoust je pro ni přesto nejistá, neboť je nevěstou jiného… Dobrodružná historická romance nezklame nikoho z těch, kdo si Bertrice Small oblíbili.
Autorka – Bertrice Small: Držitelka řady literárních ocenění, byla v anketě deníku New York Times vyhlášena za nejčtenější spisovatelku. Narodila se na Mahattanu a v souladu se svou profesí žije v nejstarším anglicky mluvícím městečku ve státě New York, na Long Islandu založeném roku 1640, který velmi miluje. Jelikož věří ve šťastný konec, žije už čtyřicet let s manželem, současně jejím osobním hrdinou, Georgem. Mají syna, snachu a tři rozkošná vnoučátka. Její největší vášní, kromě psaní, je její rodina a její zvířátka – rodinné kočky Finnegan a Syleser a stárnoucí korela Nicki. Je autorkou již 47 románů, zejména historických romancí ale i pěti fantasy romancí z cyklu Hetar, s nímž se brzy budou moci seznámit i čeští čtenáři. Mezi nejoblíbenější patří Kadin a dvanáctidílný cyklus o Skye O’Malleyové a jejích potomcích.
Je nositelkou mnoha literárních cen, jmenujme alespoň Career Achievement for Historical Romance a Lifetime Achievement Award by ROMANTIC TIMES za celoživotní práci, a členkou spisovatelských organizací The Authors Guild, Romance Writers of America, PAN a dalších.
Více se o ní můžete dozvědět na jejích stránkách http://www.bertricesmall.net/
Hodnocení obálky: Viděla jsem obálku v originálu a byla nádherná. Přesně odpovídala barvám, které bych si představovala pro Francescu. Naopak obálka nakladatelství Baronet mě nijak zvláště nenadchla. Temné odstíny, nevýrazných barev a hlavní hrdinka, naprosto neodpovídající popisu Francescy. Očekávala bych, že když se v knížce, tak často zmiňují její nádherné vlasy, bude to znát i na obálce, ale bohužel. Takže uděluji 2/5.
Obsah: Toto je další příběh z rodiny obchodníka s hedvábím. Tentokrát se jedná o knihu o druhé ze sester – Francesce. Už od dětství byla Francesca překrásné, ale tvrdohlavé dítě. Když se poprvé vášnivě zamiluje a ani přes svou krásu nedokáže muže svého srdce získat, poznamená ji to. A i když se časem o její ruku ucházejí téměř všichni muži z Florencie, Francesca si žádného z nich vzít nechce. Nakonec se nechá od otce poslat, aby se společně se třemi dalšími pannami ucházela o ruku syna vévody Tita – Raffaela. Francesca nemíní o jeho ruku bojovat a ani ze svého pozvání není příliš nadšená. Nakonec ji ale obměkčí bohatá výbava, kterou jí rodina připraví na cestu a odjíždí na cestu, která jí navždy změní život.
Hodnocení: Tak mám takový pocit, že nám milá B. Small stárne. Ve velké většině jejích starších knih, není hlavní hrdina téměř schopen z hrdinky sundat ruce a v tomto směru jsme byly, milé čtenářky, poměrně ošizeny. Manželství bylo naplněno po svatbě a celkově knize chyběla nějaká větší akce. Hlavní hrdinka sice prchne do lesů, ale i ten útěk je takový… poklidný.

+

• Líbí se mi povaha hlavní hrdinky

• Konec. Pokud by něco podobného chtěla B. Small ještě někdy zopakovat, bude lepší, když vůbec psát nezačne. Nechápu spisovatele/ky, kteří se celou knihu píší s hrdiny a pak jim dají takovýhle konec!
Závěr: Pokud bych se na knížku měla dívat jako na dílo B. Small, byla bych poměrně zklamaná. Proto se na ni raději dívám, jako na průměrnou červenou knihovnu a jsem spokojená. Děj nebyl špatný (až na ten konec!), hlavní hrdinové sympatičtí a zápletka taky docela ušla. Nicméně trvám na tom, že nejlepší knihy píše B. Small o drsných skotech a irech, což jsou od ní moje nejoblíbenější knihy. Ale na to, že mi společnost renesanční Itálie moc nesedí, jsem s knihou spokojená a těším se na další díl. Další příběh z cyklu Dcery obchodníka s hedvábím – Lucianna vyjde už 24. 4. 2014 v Baronetu.
65 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Baronet.
Zdroj anotace a informací o autorce: nakladatelství Baronet.