RC Recenze: EREBOS – Hra, která zabíjí!

Díl:1
Vydáno: 2011
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 320
Žánr: thriller
Věk: bez omezení

Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Na londýnské škole se děje cosi divného. Studenti záhadně chybí na hodinách a po celé škole koluje tajemné CD, o kterém se nikdy nikdo nebaví a předává se vždy tajně. Nick Dunmore, získal CD s úmyslem zjistit, co mu bere kamarády a dělá z lidí trosky s kruhy pod očima. Bohužel, Erebos – hra, která se na CD ukrývá, dostane i jeho. Nick a jeho postava Sarius, pronikají hloub a hloub do herních tajů. Bohužel čím větší úroveň získají ve hře, tím jsou odtrženější od reality. Nic kromě hry není důležité. Ale jaká je to hra! Přistihne Vás při lži, komunikuje s Vámi a co víc, dokáže vám splnit vaše nejtajnější přání. Koho by taková hra nezaujala?

„Máš jen jednu šanci zahrát si Erebos. Když ji promarníš, je po všem. Když tvá postava zemře, je po všem. Když porušíš pravidla, je po všem…“

Jenže hra není bez nebezpečí, a když je Vaše postava smrtelně raněná, dostanete na vybranou: buď zemřete, nebo vykonáte pro posla službičku. Ale čím je vaše herní úroveň vyšší tím jsou poslovy úkoly závažnější a pomalu ale jistě končí sranda. Je otázkou zda dokážete se hrou skončit dřív, než zničíte život sobě nebo někomu jinému. Protože neuposlechnout poslova pokynu nelze, jinak hra končí a vy v tom vězíte už tak hluboko, že si život bez ní nedokážete představit. Co jste ochotni udělat proto, abyste ve hře zůstali? Kdo je tajemný Ortolan a co je zač Vnitřní kruh, kdo do něj patří? A co se stane, když hráči hře zcela podlehnou? Jaký je vlastně její úkol?

„Vstup.
Nebo se vrať.
Toto je Erebos.“

Ze začátku je to „jen“ originální čtení o hraní zvláštní počítačové hry. Ale jak vás kniha a svět Erebos postupně pohlcují dochází Vám, že jde o mnohem víc. V momentě, kdy se hra prolne do reality si říkáte, stop, tohle už je moc, tohle je špatné. Ale hra i kniha se jako dobře promazaný stroj řítí dál a skutečně už jde do tuhého, v ohrožení jdou životy lidí. Lidé v pohlcení počítačovou hrou naprosto zapomenou na to, kdo jsou a stanou se jen figurkami v šílené hře, která hrozí vygradovat tragédií.

Knížka je absolutně originální! Protože se jedná o žánr thrillerů, kterému moc neholduji, měla jsem obavy, jestli mě knížka bude bavit. Ale! Nikdy jsem nic podobného nečetla a pochybuji, že číst budu, protože tenhle zážitek je neopakovatelný. Erebos Vás pohltí a stejně jako hráči nemůžete najít cestu ven, dokud Vám nedojdou stránky nebo nespadne hra. Dobrovolně neodejdete. Celá kniha má jasné poselství: Závislost je nebezpečná, neukočírovatelná a může vést k tragédii.

EREBOS – Hra, která zabíjí je originální knížka, která naráží na aktuální téma počítačové hry, závislost na nich a kam to může vést. Pravda, je to sice trochu extrémní příklad, ale stát se může cokoliv. Doporučuji ji k přečtení absolutně každému, holce klukovi, puberťákovi, dospělému… protože tahle knížka má co říct a navíc vás i zabaví. Jen ještě přidám osobní vsuvku. Po dočtení jsem se nad sebou zamyslela a rozhodla se zredukovat čas, která trávím hraní počítačových her, není ho sice tolik, ale zase to není tak málo, aby to nemohlo být méně. Jsem si jistá, že Vás knížka zaujme stejně jako mě a budu ráda, když se o zážitek z čtení podělíte v komentářích.

100%

Srpen 2012