RC Recenze: Brisingr

Vydáno: 2009
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 656
Žánr: fantasy, dobrodružné
Doporučený věk: Bez omezení

Přísahy, zkoušky oddanosti, střet mocných sil…
Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně…
Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, nechybí v něm ani Safiřin něžný humor.

Autor – Christopher Paolini: Narodil se 17. listopadu roku 1983. Pár let žil s rodinou na Aljašce ale většinu svého života strávil v Montaně. Když ukončil domácí výuku, začal psát román Eragon. Kniha vyšla poprvé na začátku roku 2002 v rodinném nakladatelství. Brzy poté knihu objevil Carl Hiaasen a doporučil ji svému vydavateli. Ten ji roku 2003 vydal a Eragon se Safirou se rozletěli do světa.
Hodnocení obálky: Stejně jako u všech předchozích obálek i u Brisingru je na ní drak. Tentokrát ale nejsem tolik nadšená, protože díky černému pozadí a málo zlatému draku působí celek poněkud pochmurně. Ale přesto, je to obálka, která patří do skvostné série a tak uděluji 3/5.
Obsah: Tento díl byl v jistém smyslu přelomový. Eragon se opět setkává se svým bratrancem Ronanem a společně se vydají zachránit Ronanovu milovanou Katrinu. Blíží se bitva a Eragon stále nemá meč, vydá se tedy k pro pomoc k elfům. Ale u nich objeví něco daleko cennějšího. Konečně se mu podaří odhalit několik tajemství, které ho trápily, ale bude to stačit, aby bitvu vyhráli? A co když se stane tragédie?
Hodnocení: Brisingr mi zatím přijde ze všech dílů nejpochmurnější. Nejsem dvakrát nadšena z dlouhých popisů bitev a bitevních příprav. Na druhou stranu se mi líbí, jak v tomto díle pojal Paolini vztah Ronana a Katriny, který už mi nepřijde tak nudný, jako v předchozích dílech, ale naopak o něm čtu ráda. Ale ani přes radostné události a zvraty, které na nás v díle čekají, nemůžeme říci, že by se jednalo o optimisticky laděnou knihu. Každá radost je něčím vykoupená a tragédie ke konci knihy pravděpodobně ovlivní osud celé Alagaësie.

+

• Vztah Ronana a Katriny.

• Příliš dlouhé popisy bitev.
Závěr: Brisingr rozhodně doporučuji k přečtení všem milovníkům fantasy a dobrého čtení. Je to kniha, která by rozhodně neměla ve vašich knihovnách chybět. A pro čtenáře, kteří se s Eragonem a Safirou dosud nesetkali, upozorňuji, že Brisingr je už třetí díl celé série. Dobrá zpráva je, že závěrečný čtvrtý díl Inheritance už vyšel a tak své čtení nebudou muset přerušovat, čekáním než vyjde pokračování.
70%
Srpen 2013