Množírny

Označení množírna je jedním z pojmů, pod kterými se skrývá závažný problém, ale strašně se s ním plýtvá. Je to obrovská škoda a znevážení utrpení skutečných obětí množíren.

Takhle se u „nás“ loudí mlsky

Dnes je hrozně moderní, říkat každému psu nebo kočce bez PP, že je z množírny, že skoční v útulku, ubírá místo na světě útulkovým psům a jak je to hrozné.
Ale je obrovský rozdíl mezi tím, když má vaše fena bez papírů jednou, dvakrát za život štěňata s vaším bezpapírovým psem.

Jistě, není to úplně zodpovědné, ale pokud najdete všem mrňousům z takhle vzniklého spojení domov a nezříkáte se odpovědnosti jim v případě nouze pomoc a ujmout se jich zpět a najít jim nový domov, tak „vo co go“? Jediné skutečné riziko, které tu vidím jsou nemoci, ale pokud necháte oba rodiče testovat, tak už nevidím žádný problém.

Takhle se narodila Ciri. Máma amstaff, táta amstaff X pitbull. Nemá papíry a ani její rodiče je nemají. Jenže!

Oba rodiče a jejich majitele VB znal několik let a jejich štěně chtěl právě kvůli tomu, že se osobně přesvědčil o výborných povahových vlastnostech obou rodičů. Ciri  do nového domova putovala se startovacím balíčkem a rodina jejích psích rodičů se i nadále zajímá o její osud i všech ostatních štěňat z vrhu a kdyby se stalo, že by se některý z nových majitelů musel svého psa vzdát, snažili by se situaci řešit stejně jako kterýkoliv jiný „opravdový“ chovatel. Protože tohle není o PP a bez PP, ale o lásce ke psům.

Ježíšek jim přinesl stejné pelíšky, jen se pořád nemůžou dohodnout čí je čí 😀

Je pravda, že osobně bych příště raději volila psa s PP, protože se bojím ataxie apod. přesto, kdyby Ciriina mamka (bohužel je po kastraci) měla další štěňata neváhala bych a dala bych mu před psem s PP přednost, protože štěňátka z téhle kombinace jsou perfektní.

Na světe není milovanější pes než „moje“ Ciri

To, co chci říct, je to, že jestli pes skončí v útulku nebo ne, není otázka s PP nebo bez PP. Je to o jeho majitelích. Pokud svého psa milujete, nevzdáte se ho. Prostě najdete řešení, aby mohl zůstat s vámi.

 

Ciri se mnou pracuje

Myslím si, že tvrdit, že „naše“ Ciri pochází z množírny je drzost, nehoráznost a urážka všech psů, kteří z množíren skutečně pochází a proto vznikl tenhle článek. Výjimečně ne jako opěvování nejmilovanějšího pejska na světě, ale jako upozornění na zvěrstva, které se před pár dny odhalilo na Vysočině, konkrétně v Kamenici nad Lipou. Veterináři tu u „chovatelky“ odhalili přes 200 (!!!) týraných psů. O tom, v jak strašných podmínkách byli psi chovaní se můžete přesvědčit pod odkazem. A pokud máte opravdu silný žaludek, tak vám dolů dám pár fotek z Facebooku brněnského psího hospicu Dejte nám šanci, z.s., který dlouhodobě sleduji, a který přijal deset z týraných psů do své péče.

 

 

 

„Podle veterinární správy se jedná o výjimečný a odstrašující příklad. Všech více než dvě stě psů bylo v zoufalém stavu. Byli zavření v klecích, váleli se ve vlastních výkalech„, to tvrdí oficiální novináři, kteří si nemohou nebo nechtějí dovolit zajít do detailu. V psím hospicu Dejte nám šanci byli ale upřímnější a nesnažili se pravdu skrývat ani nijak přikrášlovat: 

 

 

„Všichni jsou v šíleném stavu, žili zavření v malých přepravkách, ve tmě, nikdy neočkovaní, neodčervení, bez vet. ošetření, jsou obaleni močí a výkaly, buď slepí úplně nebo se slepotu počínající, mají deformované drápky, atrofované svaly, nekrotické změny na kůži, zuby buď žádné nebo totálně shnilé a bolavé, po tělech mají léze a boláky, spousty drobných neléčených poranění, zřejmě kousanců, uši mají otrhané, jsou podvyživení, mají nafouklá bříška, požírají vlastní výkaly a savé podložky…“

 

Když vidím takhle ztýrané psi bojuji s touhou si nějakého adoptovat. Nejvíc mi srdce rvou opuštění amstaffové, protože vím, jací jsou tihle psi mazánci a závisláci na páníčkovi. Jediný důvod, proč jsem ještě žádné opuštěné bullí štěndo neadoptovala je ten, že chci nejdříve dítě a až pak psa. Jednak se bojím, aby miminko nemělo alergii a  pak je tu taky fakt, že kdybych si v teď pořídila psa, dopadne to tak, že ho budu vozit s dudlíkem a v plínách v kočárku. Navíc je tu ta drobnost, že jsem se ještě neusadila a momentálně si pohrávám s myšlenkou vyrazit si někam do světa…

 

 

 

Pokud se stejně jako já na adopci necítíte, tak jsem zkopírovala z FB hospicu, jak můžete pomoci. Pokud ale máte doma pro nějakého minichlupáče volné místo, nezapomeňte, že domov a láska je víc než všechny peníze a pašičky na světě….

 

 

Všechny pejsky z kauzy Kamenice a jejich start do nového života můžete podpořit buď materiálně – žrádlo – (měkké paštičky, kapsičky, salámky), sanitární potřeby (Desident sprej, Savo, jednorázové podložky, kuch. utěrky) nebo finančně (veterina, očkování, čipování, odčervení, zuby, kastrace a další léčení….) na účtech – transparentní 2901155228/2010, běžný – 157088119/0300, do poznámky prosím napište KAMENICE.

 

Myslím si, že každý člověk, který o sobě tvrdí, že má rád psy, by se měl pokusit pomoc. Buď materiálně, finančně nebo třeba i tím, že bude to, co se stalo šířit mezi lidi dál.

Protože je velký rozdíl mezi tím, když si koupíte štěně na bazoši a které ve skutečnosti pochází z takovéhle hrůzy, než mezi tím, když necháte mít štěňata svou milovanou bez PP fenku a kdo chce tohle srovnávat je idiot.

 

Paní z Kamenice, která má tohle celé na svědomí přeju, aby zbytek života strávila ve stejných podmínkách, jaké ona připravila svým psům.

 

Zdroj fotografií týraných psů je facebook Dejte nám šanci, z.s.

 

P.S. Já vím, že tímhle článkem zřejmě spoustu lidí vytočím, ale mně prostě momentální trend honu na čarodějnice/množitele vadí. Je prostě třeba rozlišovat, co je skutečná množírna a kdo je přinejhorším nezodpovědný blb, který se ale štěňatům zařídí láskyplné domovy, postará se a neutíká před zodpovědností. A co se týče opravdových množitelů (=tyranů), jako jsou ti z Kamenice, pro ty je vězení málo.

 

Pozn. Množírnou myslím, situaci, kdy má fena opakovaně štěňata pro zisk majitele a je držena v otřesných podmínkách.

15 komentářů: „Množírny

  • 4.2.2018 (18:26)
    Permalink

    Tohle je obrovské nepochopení tématu z obou stran.

    Mně osobně je jedno, jestli má pes papíry, ale stejně nesouhlasím s tím, aby si doma lidi psy množili. Psa bych si vzala jedině z útulku, protože tam psi jen sedí a čumí do dvora, často déle, než pět let. Pokud je někomu jedno, že doma nemá čistokrevného psa, pak by měl jít do útulku a opravdu ukázat, jak moc miluje psy.

    Pokud si vezme psa od domácího „chovatele,“ tak těmto psům bere místo jen tak z rozmaru. Každý, kdo někam upíchne svých pět štěňat lidem, kteří milují psy, zamezí tomu, aby si těch pět milujících páníčků zašlo na exkurzi do útulku, kde se psům rozhodně nedostává to, co potřebují. Není to zrovna hotel.

    Je nutno si uvědomit, že nejen ti pejsci, které máme doma, mají skvělou povahu. Nevymřou, když si je nerozmnožíme.

    Souhlasím ovšem s tím, že ten boj ohledně papírových psů je už dost vyhrocený. Stále je to ale lepší možnost, vzít si papíráka, než podporovat lidi, kteří doma chtějí štěňata. Musíme myslet nejen na sebe a naše psy, musíme myslet i na „ničí“ psy, kteří taky nemají provoz zadarmo a jsme velice blízko tomu, aby se i u nás začali ti „nadbyteční“ utrácet.

    Reagovat
    • 4.2.2018 (18:36)
      Permalink

      Já osobně do budoucna hodně zvažuji i adopci štěněte z útulku. Ale mám velký strach z nemocí. Chtěla bych křížence amstaffa, ale v případě, že by měl ataxii nebo jiné pohybové problémy, nejsem nejsem schopná ho nosit, zvedat apod. (Když jsem zvedala Ciri strhla jsem si záda a už se s tím přes rok léčím… )
      Ale popravdě předpokládám, že až budu mít rodinu, bydlení apod. budu mít i dva psy a jeden z nich 100% bude z útulku protože na něj případně nebudu sama. Nedokážu unést pohled na opuštěného amstaffa.
      Nesouhlasím, ale s tím, že by psi narození domácím psům bez PP ubírali místo útulkáčům. Nevím, jak častý je podobný příklad, ale „my“ chtěli buď štěně od těchto rodičů, byť bez PP, nebo žádné. Procházení útulků nehrozilo. 🙂

      Reagovat
      • 4.2.2018 (23:01)
        Permalink

        Ono je totiž lepší si vzít zvíře bez papírů po rodičích, kteří nejsou otestovaní vůbec, popř. kvůli špatným testům nebyli zařazeni do chovu, než si vzít vořecha z útulku, kde ta možnost zdravotních komplikací do budoucna je o něco menší (popř. totožná)…

        Ani u PP není 100% záruka zdraví, ale ledaco se dá vyloučit.

        Máte štěně po rodičích „byť bez PP“, protože jsi byla lakotná, tak doufej že nedopadne jako ten chudinka, co přinesli před lety naši (nebyl internet a věděli jsme o tom kulový)… Jeho léčba stála 50 000,- a stejně jsme ho museli nechat uspat. Kdyby panička jeho mámy nebyla nezodpovědná kráva, tak nemusel půlku života protrpět. A ještě ke všemu zbytečně.

        Ubíraj. Psi bez papírů by se prostě rodit neměli. Když jejich majitelům nestojí za to svá zvířata uchovnit (tj. projít s nimi ten celý proces), tak se na nějaký rádoby chov mají vykašlat. Amatérismus. Pozérství. Hnus. Dělaj to jenom pro peníze. Protože to jiný logický vysvětlení nemá. (Přínos chovu to není, tím že zvíře nemá rodokmen se automaticky stává nečistokrevným.)

        Reagovat
        • 12.2.2018 (10:47)
          Permalink

          Pro nás nákup psa není otázkou peněz. Chtěli jsme Ciri. Kdyby stála jako papírová, tak bychom tu cenu zaplatili.
          Pro peníze to dělají všichni, kdo psy pravidelně množí, ať už štěňata PP mají nebo ne.
          Ciri pocházela z jediného vrhu, který ta fena měla a kdy bude mít. A o všechny štěňata bylo výborně postaráno a i teď po více než roce sledují majitelé jejích rodičů jejich osudy, navíc se všichni známe…. Je prostě velký rozdíl mezi „množírnou“ a „množírnou“.

          Reagovat
  • 4.2.2018 (20:53)
    Permalink

    Ahoj,
    moji rodiče, u kterých jsem bydlela do nedávná, mají dva pejsky s PP. My s přítelem jsem si koupili pejska bez PP. Víceméně kvůli peněžní situaci, kdy nejsme schopni zaplatit, tolik peněz za pejska. Každopádně si myslím, že nejhorší riziko je právě to, že nevíš jestli nebude nějak nemocný, co si myslím, že je ještě horší, že nevíš jakou doopravdy může mít povahu. Řekněme si narovinu, že většina zpráv, co jsou v televizi že bojový pes pokousal (převážně) dítě nebo nějakého člověka. Ve výsledku se dozvis, že to byl kříženec. Či to je pak chyba? Neříkám, že je špatné pořídit si pejska bez PP. Ne každý je v situaci, kdy si to může dovolit. Ale myslím si, že teď už je v útulku dost pejsku, kteří by potřebovali nový domov. Díky neuváženému kryti je spousta nemoci atd. Osobně bych byla proto, aby nedocházelo ke krytí různých plemen dohromady, pokud to nemají pod rukou odborníci, kteří třeba tvoří nové plemeno, když to tak napisu. V současné době bych nechtěla ani aby se kryli psi bez PP, když jich je už tolik v utulcich a nejsou to jen psi bez PP,samozrejme i s PP.. Máme doma psa a popravdě nemám v plánu s ním v budoucnu krýt, protože si nevezmu na svědomí to, že jeho štěňata budou nemocné nebo jejich povaha bude tak špatná, že někomu ublíží. Samozřejmě se tohle může stát i u psů s PP, neříkám ze to není možné. Ale zastupuji tento názor. 😊
    alexurbanczykova.blogspot.cz

    Reagovat
    • 4.2.2018 (21:48)
      Permalink

      Podle mě by při pořízení psa absolutně neměla hrát roli cena psa. Když nemá člověk dost peněz na pořízení psa, co bude dělat, když onemocní? Náklady na veterináře jsou hodně vysoké.
      A ještě musím, jako majitelka „bojového vemena“ podotknout, že většina tzv. bojových plemen jsou mazlové, kteří jen málokdy útočí a většinu útoků obstarají psi jako jsou vlčáci, dogy apod. Vždyť třeba i yorkšíři jsou pěkní vzteklouni, kteří nejsou hrozbou jen kvůli své mini velikosti.

      Reagovat
      • 5.2.2018 (9:59)
        Permalink

        Ano, vím, že jsou mazlové. Jenomže právě jejich špatným křížením dochází k tomu, že ne vždy je jejich povaha úplně v pořádku. Nikde jsem nenapsala, že jsou špatní.. Chtěla jsem tím jen poukázat na to, že i tohle jim kazí reputaci. Právě kvůli toho, že někteří nakryjou psa bez ohledu na to, co z toho může vyrůst.

        Reagovat
    • 4.2.2018 (22:47)
      Permalink

      Živit psa stojí, pokud nemá žádný zdravotní problémy, cca 1000,- měsíčně. To je, kurva, takovej problém si na toho čokla rok počkat? To člověk našetří cca 12000,- a pak si klíďo může pořídit psa z normální chovky. Výmluvy, výmluvy, výmluvy. Byla jsem bez práce, přítel bral 13 000,- měsíčně, žili jsme v Praze, kde jsme si platili byt a světe div se, na toho psa s PP jsme si našetřili.

      Bojový pes NEEXISTUJE!!!!

      V útulku je naprostý minimum psů s PP. 99% chovatelů si takovýho psa vezme zpátky. Dělám pro border kolie v nouzi, takže o tom něco maličko vím. Pes s PP se nám tam samozřejmě dostal. Za tu dobu co to dělám, asi 2x…

      Vlastnit psa není povinnost. Takže kdo má potřebu nějakýho mít, ať jde do útulku (který bohužel díky kokotům co množí bez PP budou vždycky existovat) nebo do normální CHS.

      Protože já se chci dočkat dne, kdy nebudu muset těm zbídačeným chudákům, který nikdo nechce hledat nový domov.

      Reagovat
      • 5.2.2018 (10:04)
        Permalink

        Když už je ten pes na světě, tak už mi přijde, že je celkem jedno jestli si ho vezmu nebo ne. Samozřejmě chápu, že tam je určitá podpora toho „chovatele“ ale určitě je lepší, když si psa vezmu a vím, jak se u mě bude mít než aby třeba právě skončil v tom útulku. Přece jenom, když bychom si ho nevzali my, tak si ho vezme někdo jiný, kdo ho třeba klidně bude množit dál 😉 Proto píšu, že ani nemám v plánu s tímto psem krýt a podporovat dál tyto nepapírové psy. Jak jsem psala rodiče mají psy s PP, takže vím moc dobře jak fungují chovatelské stanice a že většina chovatelů nedopustí to, aby psy z jejich chovů skončili v útulku.

        Reagovat
        • 5.2.2018 (18:17)
          Permalink

          To, co říkáš zní sice logicky, ale jedno to není. Protože tím, že si to štěně koupíš, sice zachráníš jedno a dopřeješ mu slušný život, ale dáš tím množiteli signál, že se mu to vyplatí a aby příště udělal další vrh nebohých štěňátek.

          Reagovat
      • 12.2.2018 (10:50)
        Permalink

        Souhlasím, že bojový pes neexistuje. Pořízení psa bez PP pro nás nebylo otázkou peněz, ale toho. že jsme chtěli zrovna tohle štěně od zrovna těchto rodičů.
        A nevím čím psa krmíš, ale pokud tě to měsíčně vyjde na 1000 Kč tak to asi nebude zase taková kvalita.

        Reagovat
  • 4.2.2018 (23:47)
    Permalink

    Dobry den, mezi laickou verejnosti dochazi k jednomu velkemu omylu a to, ze se preci nic nedeje pokud majitel skvele Fifinky se rozhodne ze jednou popripade dvakrat nakryje sousedovic Astorem – protoze jsou oba uzasni krasni a nikdy preci nebyli nemocni. Pominu-li fakt, ze nikdo s urcitosti neni schopny rict kdo jsou rodice prarodice praprarodice a jake meli nemeli choroby (a to nejen oni ale i jejich pribuzni !) roztaci se nezastavitelny kolotoc ze dalsi majitel Fifinky zase najde Astora a toci se toci a toci. Rodi se rocne tisice stenat – ktera (paklize jsou bez PP – tudiz neregistrovani „no name“) konci v utulcich, v lepsim pripade si je nekdo osvoji, v tom horsim /a verte ze se to deje/ jejich zivot konci smrtici injekci. PP samozrejme nerika, ze je to „lepsi“ pes, ale je jakasi zaruka – ze pokud se zvire znelibi svemu majiteli – chovatel je VZDY dohledatelny. Take proto je v utulcich minimum PP zvirat. Tohle je o lasce ke psum o zodpovednosti, ano vy si vezmete jedno zvire z bez PP chovu a co sourozenci a potomci tech sourozencu? Date ruku do ohne za to ze i oni maji tak skvely zivot jako ten Vas? a ze prave oni nejsou tim jednim ktery stoji za mrizemi v utulku? PP opravdu neni o snobstvi.

    Reagovat
    • 12.2.2018 (10:53)
      Permalink

      Já si myslím, že chovatel/majitel je po celý život zodpovědný, aby štěňata, která vytvořil měla šťastný domov a nebyla využívána např. na množení viz Kamenice. Ale pokud se jejich noví majitelé rozhodnou mít štěňátka, tak je to zase jejich starost…

      Reagovat
  • 5.2.2018 (7:25)
    Permalink

    Dejme tomu, že budu mít fenu, nechám ji připustit a bude mít 3 fenky. Jejich noví majitelé je taky nechají připustit a budou mít další fenky atd. Počet psů poroste geometrickou řadou. Útulky nejsou plné vysloužilých chudáků, kteří se množkám nehodili. Jsou plné také psů, které kupují pitomci dětičkám k vánocům, koupí si psa do bytu a zjistí, že když na něj není čas, tak jim likviduje věci. Jsou tam od lidí, kteří nezvládli jejich výchovu nebo nepočítali s tím, že pes nejsou jenom náklady na jeho pořízení, ale veterina něco stojí. Dost často končí v útulcích psi od lidí, kteří si pořídili mimino a najednou se jim pes nehodí do krámu. Útulky praskají ve švech, starého psa nikdo nechce, psi v útulcích umírají a mnohdy prožijí celý život bez lásky. A tohle podporují všichni, kteří souhlasí s domácím množením. Když napíšeš, že všem doma namnoženým pejskům najdeš dobře páníčky, tomu se musím hodně zasmát. Jak to chceš zaručit? A proč tedy tolik lidí nabízí tisíce psů na Facebooku, bazoši a podobných inzerentních portálech? Přes bazar těžko zjistí, kdo jsou ty hodné a spolehlivé ruce. Takhle se k nám dostal naprosto zničený pes. Rodina si vzala vořecha. Nezvládli výchovu křížence německého ovčáka. Tak ho šoupli na bazoš, protože „alergické děti“. K nám přišel agresivní pes, který se počůrával strachy a útočil na lidi. Rok tvrdé dřiny na cvičáku ho aspoň trochu srovnal. A nikdo mi nikdy nenamluví, že zrovna ta jeho štěňata se dostala do dobrých rukou. Chovatel má ve smlouvě něco jako předkupní právo. Když člověk psa už nechce, tak se vrátí chovateli. Proto jsou útulky narvané bezpapíráky a ne psi s PP.

    Reagovat
  • 12.2.2018 (10:56)
    Permalink

    Všem štěňatům, za které bych byla odpovědná já nebo „můj“ pes bych šťastný domov našla. Klidně se zasměj.
    Předkupní právo totiž není výsada jen chovatelů s PP, ale do smlouvy si ho může uvést každý komu na psech záleží.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *