Desatero triků nejmenovaného obchodního řetězce…

… aneb Jak vnutit zákazníkům prošlé či znehodnocené zboží. Čím se máte řídit, pokud i nadále hodláte nakupovat v obchodních řetězcích (a riskovat žloutenku či salmonelu).

  1. Obracení uzenin x opičárny s čistými tácky
Přes noc se salámy a saláty nechávají ležet v pultech a akorát se přikryjí igelitovými pytlíky, případně pytli na odpadky. Ráno se pak přijde a salámy jsou samozřejmě oschlé, protože ty pytle nejsou schopny je přikrýt na 100%.
Co si myslíte, že se stane s těmi vrchními oschlými kolečky?
Tipujete vyhození?
Špatně milánkové! Prostě se zastrčí dovnitř hromádky, kde jsou mimo jiné schovány také roztrhaná kolečka a pak se to nacpe nic netušícímu zákazníkovi.
Když víte a navíc denně vidíte toto, přijde vám rozkaz brát si na každé krájení salámu čistý tác doslova trapný. Když budete krájet jeden a ten samý salám 5x denně (což je u akčního zboží běžné), brát si pokaždé čistý tác i když ten předchozí je bez poskvrnky a používaný asi 2 hodiny je naprosto směšné.

 

2. Veskládávání patek do krájených sýrů
Z nějakého neznámého důvodu je přísně zakázáno dělat bločky sýrů z patek. „Prostě se to nesmí a přes to nejede vlak,“zaječela vedoucí. když mne zaučovala.
A jak se existence patek řeší? Skrájí se při dělání plátků a když se pak plátky rovnají na platíčka nacpou se pod vzhledově akceptovatelné plátky stejně jako potrhané plátky a drobné kousky. Zákazníku, pořádně si to překvapení po rozbalení užij!
Tohle ocení zejména ti zákazníci, kteří plánovali dělat obložen talíře či mísy a potřebovali vzhledově souměrné plátky sýra.

 

3. Skrajování prošlého zboží do pultů
Toto je moje oblíbené téma, protože jsem se sním srazila hned první den v práci a šla jsem do kolen.
Co si myslíte, že se stane se zbožím, kterého se kvůli něčí hlouposti objedná moc a nestihne se prodat?
Pošle se včas zpět?
Vyhodí se?
Dá se do akce, aby se prodalo?
Vy naivkové, ne! Na vlastní oči jsem viděla, jak milá „vedoucí“ rozkrájela do pultu několik dní prošlou debrecínskou pečeni a ta se ještě cca 2 dny prodávala než se vyprodala. A víte proč? Protože, kdyby se poctivě přiznalo, že se toho hloupě objednalo moc a prošlá debrecínka se vyhodila, byly by vysoké odpisy a nebyly by odměny. Přeju dobré chutnání!

 

4. Okrajování plísně
Sýry se skrajují na tácky postupně, takže každý sýr je několikrát rozbalen uložen do ledničky a opět rozbalen…atd. než se zcela skrájí. A když se při některém balení špatně zabalí a jedná se o méně prodejný druh, začne po nějakém čase v lednici plesnivět. Takže, když pak přijde čas znovu jej kus skrájet, vystane prodavačce pohled na pěkně chlupaťoučkou a zelenou plíseň. To vyvolá hned několik otázek: Který pitomec to tak špatně zabalil? Ale to už je prakticky nemožné dohledat.
A další otázka: Co teď s tím? Všichni asi víme, že plíseň není jen tam, kde je vidět, ale prostupuje už celou potravinou a také většina z nás už asi zaslechla to, že plíseň je rakovinotvorná. No, tak si představte, že můj vedoucí to asi neví. Protože jeho řešení bylo, viditelně plesnivou část vyhodit a zbývající kus normálně rozkrájet a prodat nicnetušícím lidem.

 

5. Nošení rukavic X sahání s nimi na všechno
Při práci s nebalenými potravinami musíme mít na rukou neustále rukavice. A pořád a pořád a pořád, abychom náhodou nějak nekontaminovali potraviny. To, že ale s rukavicemi saháme na všechno, jako bychom sahali holýma rukama a i když si je často měníme, stejně to není o moc hygieničtější než holé ruce, to už nikdo neřeší. Docela vtipná je i otázka nehtů. Mám dlouhé nehty a díky tomu mám rukavice na prstech takřka neustále roztržené a nehty mi trochu přesahují ven a neustále za nimi mám kusy salámuů a jin=ho bordelu. Nehygienické? Ano, stejně jako to, že můžeme mít na rukou prstýnky a hodiny, ale to nikdo neřeší…

 

6. Nošení kšiltů X obsluhování nemocná
Neexistuje být v práci bez kšiltu (alias debilky). Prostě ne, ne, ne! Co kdyby nám náhodou spadl vlas do salátu nebo zákazníkovi na salám? To by byla tragédie, ale to že běžně obsluhují nemocné prodavačky, které nonstop kašlají, kýchají, chraptí, tak že jim skoro není rozumět a o pauzách si horečky sráží paraleny, to nikomu nevadí.

 

7. Čerstvé zboží dávat v regále co nejvíce dozadu
Dám vám jeden malý tip, jak si při nakupování obstarat co nejčerstvější potraviny. Sahejte, co nejdále do regálů, čerstvé potraviny se totiž dávají právě tam. Určitou logiku to sice má, ale jakožto zákazníka mě nezajímá, že obchod potřebuje nejdříve prodat to, co bude procházet. Jako zákazník chci mít jídlo, co nejčerstvější a to je uložené vzadu v regálech.

 

8. Mytí kráječe uzenin silně jarovou vodou, špinavými hadry a postříkání dezinfekcí (dobrou chuť)
Schválně jestli víte, jak se každý večer myjí kráječe salámů a sýrů? Já jsem myslela, že se to šmrdlá horkou vodou, tak dlouho, dokud to není čisté. Ale kdepak, do horké vody se nalije pořádná porce jaru, až je voda zelená a pak se to párkrát přetře. Opravdu, mastnota mizí hned, sice to už pak nikdo čistou vodou znovu nebere, aby se z nákrojáků odstranil ten jar, ale to konzumenty trápit nemusí. Na závěr se totiž nákrojáky pořádně postříkají dezinfekcí a ta se na tom nechá zaschnout… a ráno se na tom pak pěkně začnou krájet salámy a sýry… A ty hadry, kterými se to matlá jsou tak neskutečně odporně špinavé, že bych si kolikrát s chutí vzala ještě druhý pár rukavic, fakt humus.

 

9. Pečivo ze země
V obchodních řetězcích se válí pečivo po zemi každou chvíli. Ještě neupečené, když se dává do stojanů i upečené, když se vyndavá z pece. Ve všech případech je ale postup řešení stejný. Jakmile se zákazník nedívá, šup s tím zpátky k ostatnímu, však on si to nějaký nic netušící blbec člověk koupí.

 

10. Prošlé a vadné zboží aneb ať žije výroba!
Když se náhodou prošlé zboží nepodaří nacpat zákazníkům, mělo by se vyhodit. Což se ale samozřejmě nedělá. Postup je takový, že se vše používá na výrobu. Salámy se nakrájí do směsí, kterými se potírají lepší kusy pečiva a sýry se dávají na pizzu. Osobně jsem byla svědkem, když se kontrola znechuceně ptala, co je to za hnus a ukazovala přitom na mísy sýrů a salámů připravené na výrobu. Když pán pochopil oč se jedná, okamžitě to výslovně zakázal. A schválně jestli uhodnete z čeho se ten den, o pár desítek minut poté, co padl zákaz, dělala výroba? Ano, přesně z těch samých, zakázaných surovin, protože se nesmí dělat vysoké odpisy, páč by nebyly prémie…

  Sdílejte a varujte své přátele!

4 komentáře: „Desatero triků nejmenovaného obchodního řetězce…

  • 29.1.2017 (12:27)
    Permalink

    No tak to je hnus. Jako věděla jsem, že se asi něco takového děje ale slyšet to takhle z první ruky je hrozné…Ty už třeba sýry a salámy vůbec z toho pultového prodeje nekupuješ? Myslíš, že jsou lepší balené od jiné firmy? Nebo se na to vykašlat úplně? 😀

    Reagovat
    • 29.1.2017 (12:45)
      Permalink

      Já jsem přes rok od téhle zkušenosti nebyla schopná cokoliv u pultu koupit. Pak se to zmírnilo, že např. V Tescu či Kauflandu si říkám, že tam je to tak velké a točí se to tam tak, rychle, že to snad ani nemůže stihnout zplesnivět… ale celkově jsem nákup u pultu hodně omezila 🙂
      Balené od jiných firem si myslím, že jsou lepší, ale zase na druhou stranu si myslím, že tam bude o hodně větší množství konzervantů, aby se to nezkazilo…

      Reagovat
  • 29.1.2017 (12:58)
    Permalink

    Moje máma pracuje v obchodě, vystřídala jich několik, takže mnoho fíglů znám. Ale musím bránit ten fígl se skládáním zboží dozadu: Logicky nově vyskládané zboží má delší dobu trvanlivosti než to vyskládané třeba minulý týden. Pokud člověk nakupuje s tím, že to spotřebuje ihned a ne až za 14 dní, nevidím problém, proč by si neměl sáhnout dopředu a ne dozadu. Logicky věci, které jsou tam déle, by se měli brát dřív. Pokud by lidi chtěli hned čerstvé věci proč chodí nakupovat do supermarketů, kde je zboží baleno a konzervováno? Neměli by tedy chodit na trhy nebo brát zboží od farmářů? To dlouho nevydrží, ale je čerstvé. Protože jinak by to bylo silně neproduktivní – Máš 20 plechovek do 2.1. 2017, objednáš další, dvě poslední plechovky 2.1.2017 dáš dozadu, předto dáš dalších 20 plechovek třeba 3.2. 2017. Lidi vykoupí plechovky, možná zbude jedna, ale aby to vypadalo esteticky dobře, dorovnáváš zbytek, tedy nemůžeš zase nechat 2.1. a 3.1. úplně vzadu, protože pak bys zjistila, že jsi nechala 5 plechovek projít úplně zbytečně. Dohledá se, kdo to vyskládával a budeš to platit ze svého. 5 plechovek AQ oliv, to máš 100. To ujde. Ale existují i daleko hodnotnější věci, a to by sis teda výplaty moc neužila. A taky je to plýtvání jídlem, víme? 🙂
    Jako spotřebitel si můžeš jít stěžovat, že je něco špatně, tudíž pokud ten lahůdkový pult stále existuje, asi to ještě nikomu tolik nevadilo. Řetězce se chovají ta špatně, dokud jim to spotřebitelé dovolí.
    A mimochodem: Kdo pracuje v kavárně, už si tam kávu taky nikdy nedá. Ani blbej toust 😀
    Takže chápu, proč tento článek vznikl a líbí se mi 🙂

    Reagovat
    • 1.2.2017 (7:57)
      Permalink

      Jsem ráda, že se ti článek líbí 🙂
      Je pravda, že to vyskládávání čerstvějšího zboží dozadu se dá pochopit, ale jinak je to hnus…

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *